O novo sistema HUD (Heads-Up Display) do iniBuilds A350 visto de dentro do cockpit no Microsoft Flight Simulator.

Atualização 1.1.1 do iniBuilds A350 Adiciona HUD e Melhorias Visuais

Microsoft Flight Simulator Microsoft Flight Simulator on Xbox

A iniBuilds continua seu forte compromisso com o aprimoramento de seus produtos e acaba de lançar mais uma robusta Atualização iniBuilds A350. A versão 1.1.1, já disponível através do iniManager, eleva a experiência de voo no moderno widebody da Airbus com a adição de novas funcionalidades, uma longa lista de correções e aprimoramentos visuais que prometem impressionar os simuleiros.

Desde o seu lançamento, o A350 da iniBuilds tem sido um dos add-ons mais comentados pela comunidade. Esta nova atualização solidifica sua posição, atendendo a diversos pedidos dos usuários e refinando ainda mais a simulação. Vamos mergulhar nas principais novidades.

A Grande Novidade: O Sistema HUD Colimado

A principal estrela desta atualização é, sem dúvida, a implementação do sistema HUD (Heads-Up Display). Após ajustes e correções, a funcionalidade está finalmente disponível, projetando informações cruciais de voo diretamente na linha de visão do piloto, o que aumenta a consciência situacional em qualquer fase ou condição meteorológica.

As características do novo HUD incluem:

  • Visibilidade opcional através da página de equipamentos no OIS.
  • Animações suaves para recolher e acionar o display.
  • Exibição precisa do FMA, incluindo AP, FD, A/THR e BTV.
  • Simbologia para velocidade, altitude e velocidade vertical.
  • Lógica de “declutter” que remove informações desnecessárias com base na fase do voo.
  • Modo “Crosswind” que centraliza o HUD para manter a visibilidade de dados críticos durante pousos com vento de través.

Melhorias Visuais e de Imersão

O time da iniBuilds também dedicou atenção especial aos detalhes visuais para aumentar o realismo. A animação de “blur” dos motores foi atualizada com novas texturas, resultando em uma sequência de partida e aceleração muito mais suave e convincente.

As texturas metálicas da aeronave foram refinadas, incluindo detalhes mais precisos na entrada de ar dos motores e nas molduras das janelas. Para os usuários do Microsoft Flight Simulator 2024, foi aplicado um tratamento de desgaste avançado, adicionando efeitos como amassados sutis e áreas com fitas nos wings, conferindo um aspecto mais realista de uso. Atendendo a pedidos, as persianas das janelas da cabine agora são visíveis pelo lado de fora, um pequeno detalhe que faz grande diferença na imersão.

Novidades para o Xbox

A iniBuilds confirmou que o A350 foi testado e está programado para ser lançado no Xbox para Microsoft Flight Simulator 2024 já na próxima semana. A versão para console incluirá a variante ULR (Ultra Long Range), mas o recurso HUD não estará presente no lançamento, chegando em uma atualização futura. Para os usuários do MSFS 2020 no PC, a equipe pede paciência, pois a versão ainda está sendo trabalhada para resolver questões específicas da plataforma.

Changelog Completo da Versão v1.1.1

Abaixo está a lista completa de alterações, correções e novidades implementadas nesta atualização, conforme divulgado pela iniBuilds.

Sistemas⚙️

  • FIXED: GA phase stuck in engine-out condition in some cases
  • FIXED: Derotation law now correctly disengages during go-around
  • FIXED: Engine display no longer incorrectly shows TOGA during reverse
  • FIXED: PACK/NAI/WAI indications corrected
  • FIXED: Engine data on ECAM now disappears automatically when expected
  • FIXED: “STALL” warning no longer triggered with no visual/caution indication
  • FIXED: Incorrect AIR ENG2 BLEED FAULT no longer triggered when APU bleed turned on
  • FIXED: CHECK MIN FUEL AT DEST message now behaves correctly with SEC DEST logic
  • FIXED: SEC DEST button logic corrected
  • FIXED: FMS no longer indicates FLS when FLS is deselected
  • FIXED: Incorrect message shown regarding GA SOFT instead of THR MCT during engine-out go-around
  • FIXED: Engine out after V1 now properly transitions through takeoff phase without triggering go-around
  • FIXED: Clock, TAT, SAT, and ISA now show “XX” when IRS not aligned
  • FIXED: Pilot stored waypoint clickspots no longer overlap
  • FIXED: Not possible to add custom pilot waypoints on FIX INFO page — corrected
  • FIXED: INSERT NEXT WAYPOINT from ND now correctly inserts waypoint without blanking the FPLN
  • FIXED: V2 lower than Vls condition in edge case resolved
  • FIXED: Heading preset on ground now functioning correctly
  • FIXED: ND manually tuned M overlap corrected
  • FIXED: NM unit now appears for ILS approaches on PFD
  • FIXED: Improvements to authentication and Navigraph check code
  • FIXED: WASM token request logic updated to only pass token when actively subscribed
  • ADDED: OIS settings now show subscription status notice for Navigraph users
  • ADDED: ETD IFE splash screen based on user feedback
  • FIXED: Lav tank and water tank state now correctly retained after extended flight duration
  • FIXED: Leftover elements from pilot stored waypoint remained on display
  • FIXED: Brake temps begin decreasing during landing roll after overweight landing
  • FIXED: Added time delay for brake temperatures to display on SD
  • FIXED: PACK 1 and 2 can be operated without bleed incorrectly
  • FIXED: Aircraft import airway from Navigraph reversed in direction
  • FIXED: Arrival runway merged incorrectly into missed approach procedure
  • FIXED: “REFUEL PNL DOOR OPEN” ECAM message shown twice
  • FIXED: ADS-C status missing “ARMED” indication
  • FIXED: OPEN light does not illuminate during fuel jettison
  • TUNED: Brake cooling logic for overweight landings
  • CHECKED: Speed calculations between LBS and KG units for accuracy
  • FIXED: Pilot stored navaids not handled properly via WASM
  • FIXED: Idle reverse should display ~27% N1
  • FIXED: Message missing when unable to select BTV with BRK MED armed
  • FIXED: Autopilot cannot be disengaged by sidestick due to AP disconnect protection
  • FIXED: DME readout clipping on PFD
  • FIXED: Numerous WASM crashes

EFB/OIS🖥️

  • FIXED: SD mailbox message pagination now updates correctly
  • FIXED: APU FU now displays in correct unit when set to LBS
  • FIXED: OIS unable to manually disarm slides — corrected
  • FIXED: FO printouts now correctly display
  • FIXED: HUD declutter button position corrected
  • FIXED: HUD arm shape geometry corrected
  • FIXED: HUD red breakaway indicator corrected and repositioned (CN config)
  • FIXED: HUD position refinements based on user feedback
  • FIXED: HUD size, scale, and placement adjusted from default POV
  • ADDED: Option for fuel panel open/close if GSX bugged out
  • ADDED: Ability to attach printout to CPT or FO side
  • IMPROVED: GSX behavior now includes slide disarming to prevent automatic deployment

Arte🎨

  • FIXED: Engine PERF mode visibility corrected when cowling open on right engine
  • FIXED: Pilots no longer disappear at LOD0 from external view
  • FIXED: Cargo door handle angle corrected
  • FIXED: Reduced select texture sizes from 4K to 2K for performance optimization
  • FIXED: A6-EXD livery issues resolved
  • FIXED: Iberia livery — missing wing registration corrected
  • FIXED: Cathay B-LXP — exit sign clipping into floor corrected
  • FIXED: Qatar flag orientation corrected in FS2020 version
  • FIXED: Emirates — winglet logo no longer extends into leading edge
  • FIXED: D-AIXQ, D-AIXY and other livery .cfg file errors resolved
  • FIXED: CX B-LXP — missing jettison GW in FMS and overhead switches
  • FIXED: LH cabin pack – business class aisle floor covers overlapping
  • FIXED: ULR Cabin (SQ) – Lights disappear from walls and ceiling while moving through cabin
  • FIXED: ULR Cabin – Missing toilet door and flush clickspots (LOD issue)
  • FIXED: Qsuite – reverse textures corrected
  • FIXED: A350-1000 Default Cabin – PCUAs appear dark (potential code issue)
  • FIXED: A350-1000 Default Cabin – Lights remain ON when they should be OFF
  • FIXED: A350-900 Default Cabin – FWD galley emissives remain ON
  • FIXED: Cathay livery – forward bulkhead low-res texture
  • FIXED: Cabin rear right side LOD issues (final 3/4)
  • FIXED: Zero-thickness cockpit element above 2nd jumpseat removed
  • FIXED: Cabin ceiling lights remain ON after full cold and dark
  • FIXED: Heavy snow visual clipping into fuselage on -1000
  • FIXED: FO side pedal disc button animation now syncs with handle
  • FIXED: Flap split animation

Sons🔊

  • FIXED: Remix avionics power on sound; variety in spool sound behaviour
  • FIXED: Packs sound mixing toned down to be less overpowering
  • FIXED: CTR TK feed sound fixed
  • FIXED: Engine initial start and lightoff aft volume bump
  • FIXED: Engine external rumble on start bump
  • FIXED: Engine whine level dropped during takeoff roll
  • FIXED: Higher N1 ranges fade out less quickly

Resumo e Análise Editorial FlySimBR: Esta atualização v1.1.1 do iniBuilds A350 é um excelente exemplo de desenvolvimento contínuo e atenção ao feedback da comunidade. A adição do HUD era altamente esperada e foi implementada de forma robusta, agregando um valor imenso à simulação. As melhorias visuais e a extensa lista de correções, que abordam desde a lógica dos sistemas até pequenos detalhes artísticos, demonstram um polimento minucioso do produto. A notícia da chegada ao Xbox é um marco importante, que certamente expandirá a base de usuários desta fantástica aeronave. É uma atualização substancial que reforça o A350 da iniBuilds como um dos melhores add-ons de longo alcance disponíveis para o Microsoft Flight Simulator.

Fonte: “iniBuilds A350 Airliner V1.1.1 Update”, publicada por iniBuilds Forum, em 12 de julho de 2025.

Veja mais notícias aqui.

Compartilhe...

Deixe um comentário

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *